Nabídka nakladatelství Portál

 

 

 
Štanclová, Eva
Veselý rok s pohádkami
Krátké autorské pohádky se stávají motivací ke hrám s předškoláky v mateřských školách. U každé pohádky jsou uvedené výchovné cíle, potřebné pomůcky a doplňující cvičení, případně náměty na další rozvíjející aktivity. Předškolní děti si prostřednictvím her osvojují a upevňují znalosti potřebné ke vstupu do základní školy. Jedná se o znalosti všeobecné, přičemž důraz je kladený především na podporu samostatnosti dětí při vyprávění, cílený rozvoj slovní zásoby a jazykových schopnosti, počítání, manipulaci s předměty, logické myšlení a grafomotoriku.
Eva Štanclová učí v MŠ, je autorkou řady publikací pro učitele v MŠ. V Portále vyšly její knihy Pohádky a hry z kouzelné skříně a ŠPL 1317 a 22.
brož., 112 s., 189 Kč
Ukázka z knihy
K tématu doporučujeme také tituly Kamarádi z hájenkyVyrábíme s dětmi a Výtvarná dramatika v pedagogické praxi.

 

 

 

 
Hayers, Johannes; Achterwinter, Felix
Připoutej se, nebo umře jednorožec!
Překlad: Škultéty, Michaela
Odlehčený a zábavný rádce obsahuje celkem sto tipů určených zoufalým rodičům, kteří mají pocit, že už při výchově vyzkoušeli naprosto všechno – ale marně. 
Autoři shromáždili nejlepší výchovné triky docela normálních rodičů. I když – je Angelika normální, když se vloupe do vlastního bytu, aby svého syna konečně naučila zamykat dveře? Je Marie normální, když nutí svou dceru zapnout si bezpečnostní pás vyhrožováním, že jinak umře jednorožec? Ovšem ať už jsou citovaní rodiče normální nebo ne, ať jsou jejich výchovné triky legální nebo ne, důležité je, že fungovaly.
Johannes Hayers se zabýval výzkumem trhu a podnikovou komunikací, dnes píše pro rozhlas a televizi. 
Felix Achterwinter psal sloupky pro nejrůznější německé a anglické časopisy. Dnes pracuje v oblasti mediálního poradenství. 
brož., 160 s., 269 Kč
Ukázka z knihy
K tématu doporučujeme také tituly Když děti často stůňouSoustřeď se! a Proč jsou krkavci lepší rodiče.

 

 

 

 
Rochovská, Ivana; Krupová, Dagmar
Umělci v mateřské škole
Překlad: Škultéty, Michaela
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu.
PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015). 
brož., 176 s., 299 Kč
Ukázka z knihy
K tématu doporučujeme také tituly Vědci v mateřské škole.

 

 

 

 
Thorová, Kateřina
Poruchy autistického spektra
Ilustrace: Ptáčková, Olga; Zindulka, Vladimír
Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jednu ze závažných dětských vývojových poruch, jejíž dopad se promítá zejména do oblasti sociálních interakcí, vztahů a komunikace. K popisovaným poruchám autistického spektra řadíme především dětský autismus, atypický autismus a Aspergerův syndrom. Mezi pojednávaná témata patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývojové trajektorie poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázkami dětských kreseb a fotografiemi z autorčina bohatého archivu.
PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D., je doktorkou klinické psychologie, metodická ředitelka v Národním ústavu pro autismus, z. ú., (NAUTIS). Specializuje se na dětskou vývojovou psychologii a psychodiagnostiku. Mnoho let se věnuje práci s dětmi s různými vývojovými poruchami. Publikuje především v oblasti poruch autistického spektra. V nakladatelství Portál jí vyšla monografie Vývojová psychologie(2015), je také spoluautorkou knihy Agrese u lidí s mentální retardací a autismem (2007) a Dětský autismus (2014).
váz., 496 s., 749 Kč
Vyjde také jako e-kniha.
Ukázka z knihy
K tématu doporučujeme také tituly Hry pro rozvoj psychomotorikyDětský autismus a Šest kroků ke zvládnutí ADHD.

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30
31
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
 
6
7
8
9
10
11
12
 
 
 
 
 
 
 
13
14
15
16
17
18
19
 
 
 
 
 
 
 
20
21
22
23
24
25
26
 
 
 
 
 
 
 
27
28
29
30
1
2
3